Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

fredag 13. mai 2011

When in Rome, do as the romans

Lilla jag er en liten prikk. Tusen på tusen års historie tar nesten pusten fra meg. Hvor enn jeg snur meg og hvor enn jeg ser får jeg øye på den ene bygningen mer overveldende enn den forrige fontenen, kirken, statuen og piazzaen.

Midt i all denne historien bor det vanlige mennesker som lever sine vanlige liv med sine vanlige sorger og gleder. De bor her sammen med sine små hunder og kjører rundt i sine små biler og kjøper sine bitte små klær. Trolig for å spare litt plass til alle turistene som så gjerne vil ta del i en bit av deres hverdag og deres historie.

To av disse turistene er Lilla jag og Drømmeprinsen (kartleseren) som lever det gode liv i Roma. Vi trasker rundt og lar oss begeistre og overvelde. Vi har kjøpt bittesmå klær i kjempestore størrelser, vi har spist godt og sovet godt. Vi nyter solen og oppholder oss i skyggen, akkurat som romerne gjør det. Drømmeprinsen blir sentimental av historiens sus og jeg blir ydmyk av tanken på alle de skjebnene denne byen har rommet.

Når alt er så stort føler jeg meg så liten, men med vinduene på vidt gap blander våre lyder seg med lydene fra byen og alt henger sammen på et vis...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

NESTE SOMMER