Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

mandag 16. mai 2011

Alene hjemme

Når vi reiser bort sørger vi alltid for det beste for Barte. Hun får være hos svigers i landlige omgivelser med ubegrenset tilgang på livets goder for en katt i sin beste alder.


Hagen derimot må være alene hjemme, den må klare seg med det som måtte komme av regn og vind, sol og varme.


Ugresset elsker å være alene hjemme, det er som tenåringer som på lånt tid får utfolde seg uten grenser, ta over og endelig styre sin egen verden...


De veloppdragne og bortskjemte krukkeblomstene derimot, henger fort med nebbet og klager på manglende service. De stikker hodene sine sammen og hvisker om at det er for varmt, for kaldt, for vått, for tørt...

Staudene ser ut til å være likegyldige til om jeg kommer eller går, de styrer seg selv og der går livet sin vante gang uten for mye om og men. Ferietid eller ikke, det er på en måte ikke deres sak...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

NESTE SOMMER