Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

torsdag 26. mai 2011

Pene peoner

Dette er et sitat fra et hageblad jeg nettopp har lest; "Den uken trepeonen er på sitt aller vakreste, tar kineserne fri fra sine mange daglige gjøremål for å sitte og beundre det blomstrende kunstverket."

Mine peoner er ikke trepeoner, kun helt vanlige pene peoner, og jeg kunne vel ikke spandert en hel uke fri kun på dem uansett. Slik som saken står akkurat nå blir det trolig ikke en liten halvtime fri engang om målet skulle være å beundre deres blomsterprakt.

Alle naboene har peonknopper på bristepunktet mens mine er små som erter og harde som stein. Det er ganske unge planter, jeg satte ned knoller for tre somre siden, så jeg har fortsatt et håp om at også jeg et år kan ta litt fri fra mine mange daglige gjøremål for å sitte og beundre det blomstrende kunstverket...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

NESTE SOMMER