Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

torsdag 19. mai 2011

Tulipankoden

Jeg har ikke klart å knekke tulipankoden. Tulipanene snakker et språk jeg ikke forstår og det virker helt tilfeldig for meg om og hvor og hvilke tulipaner som dukker opp når våren kommer. På en måte litt dårlig gjort å skylde på tulipanene når problemet trolig er min dårlige hukommelse.

Jeg klarer ikke huske hva jeg har plantet fra høst til vår og jeg forstår ikke hvorfor noen av dem ser ut til å komme igjen og igjen mens andre blomstrer og visner og forsvinner for godt.

Dette er maihagens smykker og jeg sender en takketanke til min venninne i Nederland som var forutseende nok til å sende meg en blomstrende pakke i posten en regntung dag forrige oktober.

Tulipanene hører hjemme i maihagen og det er jo spennende å ikke vite hva som venter og når dette er resultatet så klager ikke jeg...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

NESTE SOMMER