Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

mandag 9. mai 2011

Alle veier fører til Rom

Kolonihagen vår ligger midt i byen og en eller annen kjent arkitekt har tegnet mange av bygårdene som ligger i området rundt og er så typiske for denne delen av byen. Det er veldig pinlig at jeg ikke husker hva han heter, men til mitt forsvar er jeg til gjengjeld veldig glad i hans arbeid og de karakteristiske buede portrommene han ble så kjent for. 

Det er fint å se buene fra kolonihagen og det er fint å se kolonihagen gjennom buene. Byen og hagen lever i fred og harmoni og det er fint å se kontrastene gli inn i hverandre uten at den ene tar glansen fra den andre. 

Jeg og Drømmeprinsen har jukset litt og tatt en uke ferie før ferien. Vi reiser fra hytte og hage til romantiske Roma på en liten sommerferie mens vi venter på sommeren. Jeg forbereder meg altså på store arkitektoniske og kulturelle intrykk, derfor min store interesse for arkitekturen i nærmiljøet i dag.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

NESTE SOMMER