Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

onsdag 18. mai 2011

Forglemmeiei

Jeg har mange favoritter blant blomstene i hagen min og det er helt umulig å skulle velge ut en blant dem alle. De tidlige blomstene gir en annen glede enn de sene og de store en annen glede enn de små. Staudene snakker for seg og sommerblomstene for seg.

Det jeg derimot kan si er at ingen av de andre snakker til meg som Forglemmeieienen gjør. Hver morgen når jeg står opp hvisker den god morgen. Om kvelden hvisker den stille god natt. Og hver gang jeg går forbi hører jeg den si: Tenk på meg, husk på meg, forglem meg ei...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

NESTE SOMMER