Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

lørdag 7. mai 2011

Magisk Magnolia

Jeg vil ikke anbefale noen å kjøpe trær på nettet. Den første våren vi hadde kolonihagen ble jeg fristet til å kjøpe alle verdens merkelige ting på nettet. Jeg bestilte blant annet et Magnoliatre og koste meg ved tanken på at jeg skulle få et tre i posten! Jeg hadde sett for meg svære greier og jeg ble ENORMT skuffet da det viste seg at treet mitt ble levert i en eske omtrent så stor som en melkekartong. Det var slett ikke et tre, i beste fall var det en KVIST.

Drømmen min om magisk Magnoliablomstring gikk i tusen knas og da jeg senere leste et sted at Magnoliatrær kan bruke inntil 50 år på å blomstre, forsonet jeg meg med tanken på en unseelig liten busk inntil gjerdet.

De to foregående årene har jeg nå allikevel fulgt med på kvisten min, men i år har jeg viet den svært liten oppmerksomhet. Overraskelsen ble desto større da Drømmeprinsen for noen dager siden dro meg med ut i hagen for han hadde noe å vise meg... Magnoliatreet hadde fått en knopp!

fotograferer jeg den i alle stadier, i alle vinkler og viser den stolt frem til alle som gidder å se.

Nå har jeg til og med opparbeidet et ørlite håp om at kvisten min en dag skal bli til noe mer magisk enn en spinkel kvist med en eneste blomst;-)





5 kommentarer:

  1. Fantastisk. Jeg kjøpte meg magnolia i fjor og den blomstrer ikke. Den er rett og slett død.

    SvarSlett
  2. Huff da;-) Har sett at de er på tilbud på Plantasjen denne uken, kanskeje den kan erstattes? Har vurdert å kjøpe en til selv!

    SvarSlett
  3. Mangnolia er jo så flotte! Ha tålmodighet, så blir den nok stor og flott! Men forstår jo skuffelsen når man forventer et tre i full blomst og får ei grein..Hos meg er det ofte slik at jeg kjøper noe i full blomst, og så ser det ut som ei grein etter ei stund. Der er jo kjekt at det går den veien da! :)

    SvarSlett
  4. Du er ikke alene om det, det høres kjent ut;-)

    SvarSlett
  5. He-he, artig beskrevet! Det går litt sakte med disse vekstene, men du verden, kvisten din blomstrer jo allerede! Jeg har to busker som blomstrer, og en som jeg venter spent på. I år som ifjor og året før der, så det ut som blomsterknopper, men ble bare blader... En i nabolaget ventet i mange år, og startet antagelig med litt mer enn en kvist, men akkurat den sorten drøyer lenge med noe særlig blomstring, nå er det full fres etter 15 år.

    SvarSlett

NESTE SOMMER