Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

søndag 29. mai 2011

Nok er nok er nok

Alle hager har vel et problemområde eller to vil jeg tro. Jeg tror på åpenhet og innrømmer gladelig at jeg har minst to. Dagens problem ligger i skyggen og ugresset har vokst vilt her i en hel generasjon. Jeg har prøvd å fjerne det og jeg hadde i lang tid en plan jeg trodde var en vanntett løsning på mitt problem.  Jeg ønsket meg ville og frodige vintergrønne eføy som skulle trives i skyggen, dekke bakken, gi nytt liv og kvele alt ugresset.


Det eneste problemet jeg har hatt i forhold til min vanntette plan, er at den har vært lekk som en sil. Eføyen har ikke trivdes, ugresset har ikke blitt kvalt og de vintergrønne vidundrene har frosset i hjel en, to, tre, vintre på rad til tross for at jeg har lagt en dyne av blader over dem hver høst og passet på helt til snøen har kommet.

Nå har jeg bestemt meg for å gi opp. Nok er nok er nok.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

NESTE SOMMER