Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

fredag 20. mai 2011

Syndige syriner

Drømmeprinsen er allergisk. Derfor kommer det aldri en syrin inn i vår hage, det er ille nok at ingen av oss kan leve uten en katt og jeg nekter å asfaltere plenen selv om jeg vet at både gress og kattehår står på fy-listen hans.

Det som er bra for meg (og synd for ham) er at når syrinene først blomstrer, så blomstrer de overalt. I et kort øyeblikk er hele byen lilla og den blytunge duften som henger i luften om morgenen gjør sykkelturen til jobben til en drøm for en ikkeallergiker.

Siden Drømmeprinsen er på reise langt ut over landets grenser har jeg benyttet sjansen til å pynte opp med en liten bukett jeg "fant" i parken. Nå nyter jeg den ulovlige duften i den korte tiden det varer.



3 kommentarer:

  1. Ja, syriner er helt nydelige! Dessverre holder de ikke så lenge inne... Kjempefin blogg du har - kommer gjerne tilbake:-) Riktig god helg ønskes deg fra Berit

    SvarSlett
  2. Tusen takk for hyggelig hilsen! God helg til deg også!

    SvarSlett
  3. Kjøpte meg eit syrintre igår, her er ingen allergiske. Skulle ønske dei blomstra lengre, for dufta er himmelsk.

    SvarSlett

NESTE SOMMER