Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

lørdag 21. mai 2011

Nåde

Denne Rododendronen levde i lang tid på Drømmeprinsens nåde. Jeg innrømmer at jeg kan være litt vel brutal mot de stakkars plantene som ikke umiddelbart innfrir mine forventninger. Denne gjorde det definitivt ikke, jeg syntes den var stygg og puslete og jeg ville bare fjerne den.

Drømmeprinsen er mildere og mer tålmodig enn meg og han nektet meg å gi den bort eller grave den opp. Han tok den under sine vinger og har stelt og puslet med den siden da. Han gir den mengder av kaffegrut, litervis med vann og det ville ikke forundre meg om han snakker med den når jeg ikke hører det. Alt for å få den til å trives enda bedre kun for å bevise at han hadde rett og jeg tok feil.

Rododendronen strutter nå i forhold til hva den gjorde tidligere og jeg er den første til å se at den er vakker nå som knoppene nesten sprenger. Alle som har blitt vanskjøttet og trenger litt tålmodig omsorg skulle fått hvile en stund under vingene til min Drømmeprins.



2 kommentarer:

NESTE SOMMER