Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

mandag 6. juni 2011

Kjærlighet ved første blikk

Da vi overtok hagen var det kun to stauder som hadde overlevd årevis med vanskjøtsel. Den ene var en akeleie og den andre var en astilbe. Jeg liker ikke astilber spesielt godt, men jeg har stelt den like godt som alle de andre. Det rare er at stellet mitt har tatt livet av astilben, det kan se ut som om jeg har kvalt den med min omsorg. Akeleiene derimot ser ut til å elske min oppmerksomhet og de strutter av liv og lyst.

Det var kjærlighet ved første blikk mellom meg og akeleiene siden de ønsket oss så varmt velkommen til hagen. Siden da har jeg fått noen herfra og derfra og funnet noen andre her og der.

Disse vidundrene kommer jeg trolig aldri til å få nok av!





1 kommentar:

  1. Helt enig, akeleier er virkelig flotte. Desuten finnes det så mange forskjellige.

    SvarSlett

NESTE SOMMER