Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

onsdag 15. juni 2011

Elsker, elsker ikke...

Prestekragene er det mest elskelige ugresset jeg kan tenke meg. De kommer opp over alt her og jeg luker bort en del av dem, men hvert år må jeg ta vare på noen tuster. Den gamle tradisjonen med å plukke dem fra hverandre i elsker, elsker ikke, elsker, elsker ikke sitter fast i øynene mine når jeg ser på dem. Det er mange år siden sist jeg fristet sjebnen med å plukke dem fra hverandre for å finne svar. Nå minner de meg heller om hvor heldig jeg har vært som har funnet kjærligheten i en verden som holder på å gå av hengslene.

Jeg håper den dagen aldri kommer hvor jeg våkner opp og tar det som en selvfølge at jeg er elsket. Jeg håper aldri dagen kommer hvor jeg trenger å plukke fra hverandre en prestekrage for å få svarspørsmål om kjærligheten. Jeg vet at jeg aldri kommer til å glemme hvor skjørt all ting er.



2 kommentarer:

  1. Ååå, så koselig å komme på besøk i din lille hage! Jeg er enig i at prestekrager er herlige blomster. Jeg ser dem ikke som ugress.. Fine pusebilder:o) Litt av samme fargene som pusen min;o)
    Gleder meg til å komme hit igjen!

    Heleneklem

    SvarSlett
  2. Hei! Så hyggelig at du fant veien hit - håper å se deg igjen! :o)

    SvarSlett

NESTE SOMMER