Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

fredag 24. juni 2011

Husmorrevolusjon

Inntil i går har vi kun hatt utlagt vann. Kaldt og klart og friskt og godt, men det befant seg altså ute og ikke inne. Som med alle prosjekter som skal planlegges, godtas og gjennomføres her i Snickerboden, så må de gjennom nåløyet for godkjenning og lommeboken for utføring. Disse faktorene gjør at enkelte ting tar tid. Det kan være vanskelig å velge seg en ting, når det innebærer å velge bort en annen.


Etter lang tids grubling og sparing gikk til slutt ønsket om innlagt kaldt og varmt vann av med årets seier. Den store lykken var at da avgjørelsen endelig ble tatt var rørleggeren på pletten med det samme. Nå har han jobbet flittig i to dager og nå har vi både varmt og kaldt vann på kjøkkenet!


Nå har jeg store planer om å bli en bedre husmor. Jeg skal utvide mine kokkekunster og det skal bli skinnende rent der solen aldri skinner. Jeg skal gå med kjole hver eneste dag og være uthvilt og blid hver ettermiddag når min mann kommer sliten hjem fra arbeidet. Jeg skal leve i 50 tallets husmorverden og glede meg over fremskrittet. Så lenge det har nyhetens interesse...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

NESTE SOMMER