Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

lørdag 25. juni 2011

Det enkle er ofte det beste

Jeg kjøper alltid store mengder med frø til alskens eksotiske greier som aldri ser dagens lys. Det er selvfølgelig et lite nederlag når jeg ikke får dem til å spire, men så fort butikkene og hagesentrene vifter fristelsene sine under nesa på meg så er alle frøene glemt og nederlagene fortrengt.
Det er allikevel en trøst å vite at blomkarsene aldri svikter meg. De er ikke eksotiske eller elegante eller på noe annet vis fancy, men noen ganger er faktisk det enkle det beste. Disse har vært mine trofaste følgesvenner fra den dagen jeg fikk min første lille leilighet med balkong. Hvert år må jeg ha en krukke eller to og følge dem fra første spire. Det er morsomt med noen som er så voksevillige og blomstringsvillige som dem i hytteveggen.



3 kommentarer:

  1. Det var da en uvanlig flott farge til blomkarse å være. Husker du hvilken sort det var?

    SvarSlett
  2. Den heter Whirlybird Mahogny og vokser så du nesten kan høre det :-)

    SvarSlett
  3. Notert og ført opp på ønskelisten. Har blomkarse jeg også, men bare den knallorange som gjerne kan få avløsning nå.

    SvarSlett

NESTE SOMMER