Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

tirsdag 21. juni 2011

En annnen verden

Når jeg går inn porten til kolonihagen så kommer jeg inn i en annen verden. Det er helt andre ting som opptar tid og tanker her inne enn der ute. Alt går litt saktere, andre ting er viktige og alt er roligere enn ellers. Her finnes ikke støy og ståk og det er ikke så nøye om man er bustetehåret eller tilfeldigvis har hull i en sokk. Det kan ta timesvis å gjøre de enkleste små ting fordi det kom noen forbi som hadde tid til en prat over gjerdet. På fridager uten planer kan det være umulig å komme seg ut porten. Da er det som om å bli bedøvd og behagelig likegyldig til alt som foregår i verden utenfor.
Heldigvis er mobiltelefoner, tv og internett en selvfølgelig nødvendighet for oss som tross alt er moderne mennesker. Ellers er jeg redd vi kunne mistet kontakten med omverdenen i løpet av sommermånedene her inne.

Jeg gynger meg monotont gjennom nyhetene hver eneste kveld, og til og med de virker mindre brutale herfra. Det kan muligens ha noe med at TVen er knøttliten og ikke rommer like mye trist som den store vi har hjemme?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

NESTE SOMMER