Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

fredag 15. juli 2011

Venner

I hagen som ellers i livet gjelder det å omgi seg med gode venner. Gode venner er gull verd, tryggheten i en gammel venn og spenningen ved en ny. Hele livet handler om relasjoner som kommer og går og forandrer seg i takt med livets gang.

I en knøttliten hage er det avgjørende å omgi seg med gode venner. Her er ikke plass til overfladiske bekjentskaper og solskinnsvenner som forsvinner den dagen livet viser seg fra skyggesiden.

Det er lett å få nye venner i kolonihagen. Det er de pelskledde dyrene som er gode å ta på, de spiselige fruktene som er gode å smake på, de vakre blomstene som er fine å se på, krydderurtene som er gode å lukte på og selvfølgelig menneskene det er hyggelig å snakke med.

Min aller nyeste venn ser dere bilde av under. Hun er vakker å se på og vi trives godt i hverandres selskap selv om vi ikke kjenner hverandre så godt enda. Bare tiden vil vise om dette er et vennskap som består...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

NESTE SOMMER