Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

onsdag 13. juli 2011

Lekestue

Jeg og bestevenninnen min vokste opp i et boligstrøk med enkle eneboliger og enda enklere hager. Dette var før interiør og hagefeberen inntok de tusen hjem.

Venninnen min var så heldig å ha et lekehus. Jeg tror det var faren hennes som hadde bygd det og det var grønnmalt akkurat som huset deres. Det hadde dør og vinduer og var stort nok til at vi kunne leke og være der inne. Jeg elsket å leke i lekehuset og jeg var grønn av misunnelse på venninnnen min som hadde sitt eget og faktisk var den som bestemte og hadde det siste og avgjørende ordet i alle våre små uenigheter og barnslige disputter. Det skal også sies at venninnen min hadde to eldre, og jeg to yngre brødre som også brukte lekehuset, om enn på en litt annen måte enn vi jentene.

Det var mye ståk og bråk med de guttene og jeg hadde en drøm om en gang å få min egen lekestue der jeg kunne regjere. Vinter og vår har kommet og gått mange ganger siden den gang og vi har alle blitt voksne

Nå har jeg fått kolonihagen og har endelig min egen lille lekestue. Den eneste jeg trenger å ta hensyn til her er Drømmeprinsen og han er ganske enkel å ha med å gjøre. Han kryper ikke ut og inn gjennom vinduene fordi det er morsommere enn å gå inn døra. Han tramper ikke rundt oppe på taket med full tyngde bare for å se om det tåler det. Han lusker ikke rundt utenfor bare for å skremme meg og han skriker aldri høyt og lenge bare fordi han kan sånn som jeg husker at disse brødrene våre gjorde.

 



2 kommentarer:

  1. Akkurat sånn skal en lekestue se ut. Kjempesøt.

    SvarSlett
  2. Man trenger ikke så stor plass inne når man kan være ute fra morgen til kveld. Det er jammen godt med sommer;-)

    SvarSlett

NESTE SOMMER