Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

tirsdag 19. juli 2011

Umulige forhold

Jeg har latt meg fortelle av en eller annen fyr på et eller annet naturprogram at opphavet til alt nytt liv kommer til ved at et lite frø slår seg til og begynner å spire under umulige forhold. Det er nesten alltid for varmt eller for kaldt eller for tørt eller for vått. Det er nesten alltid helt umulig men så skjer det allikevel. Det er nesten alltid et lite under.

Jeg fatter nesten ikke at det finnes liv på jorda når det er så vanskelig for disse frøene å spire under disse vanskelige forholdene. Derfor blir jeg alltid ekstra stolt når jeg får blomster til å blomstre fra frø jeg har sådd selv. Det er nesten som om Lilla jag har utrettet et bitte lite hverdagsmirakel.

Frøkenhattene mine blomstrer villig på tross av de vanskelige forholdene og jeg er veldig stolt av dem som en gang bare var knøttsmå frø.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

NESTE SOMMER