Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

onsdag 20. juli 2011

Kongelig familieforøkelse

Jeg har tatt de første stiklingene og laget to nye planter av min kjære Dronning Ingrid. Hun er min absolutte kongelige favoritt. Med sin kjølige eleganse gir hun meg alltid intrykk av å være litt for fin for meg og litt bedre enn alle de andre krukkeblomstene, allikevel ser hun ut til å trives her hos oss og jeg er beæret over bekjentskapet.

Jeg liker jo ikke å fare med sladder, men ryktene sier at vi trolig kan forvente enda en kongelig familieforøkelse i løpet av sensommeren.






6 kommentarer:

  1. En, to, mange;-) Hvem teller?

    SvarSlett
  2. ...men jeg kom til å tenke på, pelargonia er vel som fuchsia og da er det vanskelig å få røtter på denne tiden av året. Altså: Prøv, men husk at det er ikke din feil hvis det ikke går. Da prøver du bare igjen til våren. Når planta er i god vekst, men før den setter knopper.

    SvarSlett
  3. Det visste jeg ikke, har gjort det før og da har det gått bra. Får bare håpe på det beste!
    Skal flytte en Rododendronbusk som begynner å få det litt trangt, har du noen tips? Vet om det i det hele tatt er mulig? Takk for all god hjelp;-)

    SvarSlett
  4. Jeg mener å huske at de har rotsystemet er finhåret. Burde ikke by på noen problemer så lenge den får dyp nok jord av riktig kvalitet dit den kommer. Dvs. sur og løs jord. Gjerne blandet med løvkompost og barnåler. Gartneren på Ringstad sa alltid du skal kunne stikke armen ned helt til albuen, og så viste han oss at i hans bed kunne man det. Det er et supert plantevær om dagen. Jeg flytter rundt på alt som er.

    SvarSlett
  5. Så bra! Tror ikke jeg vil flytte den riktig enda for vi begynner ferien vår i dag og kommer til å være en del til og fra de neste ukene. Dersom vi skulle slumpe til å få litt sol tror jeg det er best om vi kan være tilstede med vannslangen så den ikke tørker. Ikke at det ser ut til å bli et problem, men det er lov å håpe på litt godvær! God helg til deg!

    SvarSlett

NESTE SOMMER