Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

søndag 7. august 2011

Vindu mot verden

Da vi bestemte oss for å rive det meste av den gamle hytta for å bygge nytt var det viktig for oss å beholde stilen og ikke fjerne sjarm og særpreg fra det som en gang var. Hytta var opprinnelig fra 30 tallet og vinduet på kjøkkenet var trolig fra denne tiden. Dette vinduet ble tatt forsiktig ut og tatt vare på etter alle kunstens regler fordi jeg ville bruke det til noe en vakker dag.

Den vakre dagen ble nesten avlyst da vinduet knuste i en høststorm i fjor fordi jeg hadde slurvet og latt det stå ute i vær og vind. Da ble jeg lei og vinduets dager var nesten talte. Da dagen kom hvor jeg skulle kjøre det til søppeldynga ombestemte jeg meg og avgjorde at jeg skulle ta ut resten av glasset, pusse og lakke det og henge det på veggen til minne om tider som har kommet og gått.

Utsikten er ikke mye å skryte av. Det har verken utsyn eller innsyn men hva gjør vel det så lenge det ser pent ut og verden ligger der ute og vi er på vei til Venezia for nok en gang å leve det gode liv der nede i Italien for noen korte, delilige dager.

Ciao;-)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

NESTE SOMMER