Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

lørdag 6. august 2011

Lottomillionær

Jeg tipper ikke lotto og har ingen sjanse til å bli lottomillionær. Nå føler jeg meg i midlertid like heldig som om jeg hadde vunnet en stor gevinst. Svigers har overtatt et hus fra 1940 tallet. Dette huset ble pusset opp og de originale vinduene ble skiftet ut en gang på 60 tallet og erstattet med datidens flotte husmorvinduer.

Den store lykken for meg er at på den tiden ble ingenting kastet og de gamle vinduene har ligget lagret tørt i uthuset i alle disse årene. Jeg har hatt en drøm om en gang å kunne bygge et drivhus av gamle vinduer og da svigers viste meg disse og sa at jeg kunne dem var lykken intet mindre enn stor.

Nå skal jeg måle og male og tegne og konstruere og søke om byggetillatelse for verdens minste drivhus.

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

NESTE SOMMER