Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

onsdag 17. august 2011

Skamros

Når Lilla jag er sliten og trenger litt hvile så liker jeg å ligge og slumre i hammocken min. Når jeg ligger der er det ikke så lett å se meg og de fleste som går forbi legger ikke merke til at jeg ligger der. Her om dagen lå jeg og hvilte og det kom noen damer gående nedover veien. De stoppet opp og jeg kunne høre alt de sa uten at de visste at jeg var der. So far so good. Helt til alvoret i samtalen deres gikk opp for meg. De skamroste hagen til Herlige Hege som bugner av blomster i alle tenkelige farger og fasonger. Plutselig så jeg min egen hage i lys av hennes. Jeg innså at etter som sommeren har gått og diverse blomster har blomstret og avblomstret,så har jeg helt glemt at de fleste av staudene mine som blomstrer fra juli og utover av en eller annen grunn har avgått ved døden.

Så fort damene var ute av syne stod jeg opp og var lys våken. Jeg ville avsted til Plantasjen med det samme. Jeg la frem den dramatiske saken for Drømmeprinsen og hadde forventet at han øyeblikkelig ville forstå alvoret i situasjonen og kjøre frem bilen. Til min store overraskelse satte han seg på bakbeina. Han kunne ikke se problemet og forstod ikke behovet.

Jeg måtte late som om jeg lot saken ligge, men jeg lurer ham bare til han tror at jeg har glemt det hele - og så bærer det avsted til Plantasjen når han minst venter det. Lilla jag er lur, Lilla jag lurer alle;-)

2 kommentarer:

  1. "Lilla jag" skal notere seg hvilke planter hun ønsker seg og komme på besøk, så skal vi se om ikke ønskelista kan bli kortere uten at lommeboka tar skade. 90 54 71 26.

    SvarSlett
  2. Du er skikkelig grei og det setter jeg skikkelig stor pris på! God helg til deg;-)

    SvarSlett

NESTE SOMMER