Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

søndag 14. august 2011

Solhatt

Når det er godt og varmt og mye sol bruker Lilla jag solhatt for å beskytte huden og øynene for det skarpe lyset som oppstår i disse situasjonene. Drømmeprinsen synes jeg ser snodig ut under den store, hvite bremmen og han hadde nok helst sett at jeg hadde nøyd meg med et par solbriller som vanlige folk oftest gjør.


Denne sommeren har jeg brukt hatten min mye for vi har på mirakuløst vis reist rundt fra sol til sol mens vi har vært på ferie. Drømmeprinsen har etterhvert oppfattet at når mor tar på seg den hvite hatten er det godt og varmt i været og det pleier å gjøre henne blid og medgjørlig, ergo har han ved flere anledninger denne sesongen oppmuntret til bruk av hvit solhatt.


Vi kom hjem fra deilige Venezia for et par dager siden og jeg synes det var på tide å gi solhatten en liten kattevask for å få bort solkrem og annet smuss. I den prossessen spiste vaskemaskinen opp hatten min og den ligger nå i ti tusen små biter i søppelbøtta. Den viste seg å være laget av papir og var like skjør som de sommerdagene den var ment for.


Siden det trolig er lenge til det blir varmt nok til å bruke solhatt igjen avventer jeg investeringen i en ny hatt og nøyer meg med å nyte synet av denne røde solhatten jeg har plantet i hagen fordi den er vakker og får sommeren til å vare bitte litt lenger. 




3 kommentarer:

  1. Av papir :O Da er det ikke annet å gjøre enn å skaffe en ny...og håpe på solhattvær.

    SvarSlett
  2. Har du sett - en kjempekoselig blogg jeg ikke har oppdaget før nå :) Kos deg med Solhatten din :)

    SvarSlett
  3. Takk til dere! Ingen bruk for solhatt av noe slag i dag. Her øser regnet ned og det er best å oppholde seg innendørs;-)

    SvarSlett

NESTE SOMMER