Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

søndag 21. august 2011

Parfymen

Alle med stor hage eller liten hageflekk kjenner vel den karakteristiske lukten av fersk skvallerkål. I dag har jeg ertet mine litt og den ramme, bitre lukten har revet meg i nesa mens jeg har sett de ferske sårene av de avrevne, kritthvite røttene lyse mot meg. Vissheten om at disse er sterke som okser og sta som esler og at de åpne sårene ikke skader dem men kun gjør dem sterkere har gjort meg motløs og ganske så matt

Heldigvis har erteblomstene mine reddet dagen i dag! De lukter sterkere enn skvallerkål og den tunge parfymen deres har ligget som et beskyttende teppe over hagen og fått meg til å glede meg over dens duftende mangfold.





2 kommentarer:

  1. Ja, erteblomster må vi ha. Skvalderkål kan vi være foruten.

    SvarSlett
  2. Tenk om vi bare kunne velge dem bort så forsvannt de av seg selv...

    SvarSlett

NESTE SOMMER