Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

tirsdag 30. november 2010

Dårlig inneklima.

Jeg maler. I årevis har jeg malt og malt og malt. Jeg maler møbler, vegger, karmer, dører og en gang sent på nittitallet malte jeg tilogmed en TV. Når jeg ikke har flere prosjekter så dikter jeg opp noen nye og fortsetter å male. Maling er terapi. Først det morsomme første strøket for å se konturen av hvordan det kommer til å bli. Så det befriende andre strøket som gir løfter om et ferdig resultat og deretter det forløsende tredje strøket som bare er prikken over i'en.

Problemet mitt er at jeg trolig blir senil før alle andre fordi jeg har malt så mye. Jeg bruker nemlig oljemaling, jeg elsker oljemaling. For noen år siden prøvde jeg ærlig og oppriktig å bli mer miljøbevisst ved å gå over til vannbasert og luktfri maling. Nå er jeg slem pike og har planer om å begynne å hamstre oljemaling så snart ryktene om at denne malingen skal gå ut av produksjon spisser seg til. 


Jeg kjøpte denne gamle korktavlen på loppemarked og nå har jeg malt den.



 Jeg kjøpte denne gamle settekassen på loppemarked og nå har jeg malt den også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

NESTE SOMMER