Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

søndag 21. november 2010

Fix ferdig!

Tidligere i høst kjøpte jeg et skap på Fretex. Det har stått støtt og stødig og helt i fred i lange tider. Nå har jeg pusset det opp og det er fix ferdig. Det ble fin fint og en vakker vårdag skal jeg ta det med tilbake til Snickerboden og henge det opp på veggen. Jeg skal sette det finslige serviset inni og neste gang jeg får fine gjester skal jeg dekke fint bord og være en riktig god vertinne.


Når de fine gjestene mine går hjem til seg selv skal jeg vaske opp det fine serviset og sette det på plass i det fine skapet. Så skal jeg bare se på det helt til neste gang det skal frem i dagens lys.


En av mine aller beste venner er livredd for det fine serviset. Hun påstår at hun føler seg som den stakkars naboen til Hyancint i tv serien "Høy på pæra". Når hun kommer på besøk dekker jeg på med med plast eller pappservise, for Lilla jag er god vertinne og vil at alle skal føle seg vel og velkommne hos meg! Alle gjestene mine er like velkommne og alle treffene er like hyggelige!


Lilla jag elsker gjester og fine skap.


2 kommentarer:

  1. Et nydelig skap og servise. Dette må nok gjestene sette stor pris på!!!

    SvarSlett
  2. Der er morsomt å ha noe og drive med inne når det er for kaldt å være ute i hagen;-)

    SvarSlett

NESTE SOMMER