Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

tirsdag 2. november 2010

Hollandsk heltinne!

Min gode venninnne bor i Holland sammen med sin hollandske mann og deres barn. Det er langt unna og jeg savner å ha henne i nærheten. Jeg kommer trolig aldri til å flytte til Holland, for jeg trives stort sett med å bo her i Norge. Dette er selvfølgelig en påstand som gjerne kan diskuteres på nytt en tirsdag morgen i februar når det er 22 minusgrader ute og jeg må løpe løpe til bussen for ikke å komme for sent på jobb.

Men min venninne forteller om hagesenter orgier som jeg bare kan drømme om. Jeg blir grønn av misunnelse når hun forteller om alle de spennende greiene man kan få kjøpt og om hvilke mengder man får for veldig lite penger. Historien sier ingenting om troverdigheten i denne fortellingen, for jeg har ikke sett det med egne øyne og mannen til venninnen min er ofte i nærheten når vi snakker sammen på telefonen. Jeg er usikker på om forholdet mellom mengde og pris justeres litt til ære for hans ører?

Det er to og et halvt år siden vi kjøpte Snickerboden. Det vil si at dette er den tredje høsten vi klargjør hytta og hagen for vinteren. Dette er også den tredje høsten min hollandske heltinne sender meg en stooooor pakke med blomsterløk i posten. Lilla jag elsker å få blomsterløk i posten!


 Det varmer et frossent høsthjerte bare å vite at disse tørre løkene skal blomste så fort våren et på vei.


Jeg glemte å stille klokken natt til søndag, og la meg nøye meg med å si at løkene kom i jorden tidligere enn planlagt den dagen;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

NESTE SOMMER