Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

fredag 5. november 2010

Gjenbruk igjen og igjen!

Jeg er usikker på hvem som er min beste venn - det står mellom min venn FINN og min venn FRETEX.


Min venn FINN har gitt meg enorme gleder og fine skatter som jeg vanskelig kan leve uten. Min venn FINN er mitt miljøalibi når jeg har lyst til å bytte ut noe for å kjøpe meg noe nytt. Jeg får så god samvittiget når jeg selger eller gir bort ting når det er noe jeg har gått lei. Og like god samvittighet får jeg når jeg kjøper brukt og pusser det opp i stedet for å kjøpe nytt.


Men min venn FRETEX er slett ikke noe dårligere. Hos min venn FRETEX har jeg funnet om mulig enda større skatter som jeg enda vanskeligere kan leve uten. For ikke å snakke om min samvittighet. Jo mer jeg handler hos FRETEX, jo bedre samvittighet får jeg. Hos FRETEX finnes ingen dårlige kjøp, alle feilkjøp er godkjøp. De kommer bare hjem igjen til butikken de kom fra og alle er like fornøyde.


Her i Snickerboden har vi nesten ingenting som ikke enten er arvet, fra loppis eller fra en av mine gode venner FRETEX og FINN. Lilla jag elsker gjenbruk!


Det er ingen tvil om at dette FINN kjøpet er Bartes favoritt. Her har hun full oversikt over hele kongeriket. Skapet var et furumareritt da jeg kjøpte det, men nå er det en hvit drøm.



Alle vinduene er også kjøpt på FINN, objektivt sett er dette helt klart det beste kjøpet i historien. Vindene er superfine både utenfra og innenfra og en flink snekker tilpasset slik at arkitekten Lilla jag fikk det akkurat som hun ville.



Fin fin fra FRETEX. Litt strevsom å få med hjem på bussen, men vel verdt strevet.



Festservise fra FRETEX, selvfølgelig altfor fint å bruke til hverdags, men Lilla jag tar det frem når svigers kommer på besøk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

NESTE SOMMER