Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

tirsdag 9. november 2010

Isroser og snøkrystaller.

Det er uvær i dag, de første snøfnuggene er i lufta, det er fryktelig mange kuldegrader og det blåser så mye at folk på gata ser snåle ut når de går i motvind. I hagen er det ikke mye fres og jeg er mer enn glad for å kunne gå hjem til leiligheten. Jeg skal lukke meg inne, tenne stearinlys, tappe vann i badekaret og åpne en flaske rødvin mens jeg nyter gleden av mitt nye vinterhi.

Vi har slått av varmen i hytta, aviset kjøleskapet, trukket for gardinene og da vi dro tenkte jeg at nå er det ingenting vi trenger å tenke på her før til våren. Før jeg låste meg ut porten hadde jeg kommet på minst fire ting jeg skulle fixet før jeg dro. Og før jeg kom hjem hadde jeg kommet på minst åtte ting til jeg skulle tatt med meg tilbake til leiligheten.

I kveld får nok ikke Barte kveldsturen sin, men hun kommer nok ikke til å savne den heller. Akkurat som Lilla jag ikke savner kolonihagelivet akkurat nå som vinden river i trærne utenfor;-)


Isroser er de eneste rosene som blomstrer i kolonihagen nå.



Denne stakkars kornblomsten må ha fått sjokk og frosnet på stedet. Den rakk ikke å visne, men er fortsatt kornblå og stiv av kulde.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

NESTE SOMMER