Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

tirsdag 16. november 2010

Smålopper og kaoskontroll.

I høst har loppesesongen bokstavlig talt gått meg hus forbi. Jeg har brukt alle helgene på å flytte og komme i orden i den nye leiligheten. Jeg er godt fornøyd både med prioriteringen og resultatet, men nå på lørdag klødde det i loppefingrene mine og jeg tok turen til et av byens største og høstens siste marked.

Jeg hadde en lang loppeliste skrevet bak øret og hadde store forventninger til møbelavdelingen. Desverre gikk jeg tomhendt derifra. Den supre komoden og det fantastiske bordet jeg hadde i tankene var ikke å se...

Det var i småloppeavdelingen jeg fant lykken denne gangen. Jeg kjøpte kaoskontroll. En gammeldags korktavle, en settekasse og en søt liten kurv til mitt nyeste strikkedilleprosjekt. Korktavlen og settekassen har fått nytt liv og er tilpasset dagens standard. Ingenting minner lenger om barndommens dystre furudesign og kjedelige funksjonalitet.



Det fineste jeg kjøpte var et nydelig lite grafisk trykk. Orginalt med signatur og nummerering. Det var rammet inn i en aldeles grusom ramme og loppemannen syntes ikke det var verdt mer enn 20 kroner. Nå har det fått ny ramme og ser ut som en million dollar.


Jeg har en samling av salt og pepperbøsser som egentlig er for stygge for denne verden, og disse grisene er mer enn velkommne inn i samlingen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

NESTE SOMMER