Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

søndag 2. januar 2011

Sommertid.

Det er siste dag i ferien og jeg har hatt det sinnsykt travelt i dag for å rekke alle de tingene man bare  gjøre siste dag i total frihet.

Det var blandt annet siste sjanse til å sove uten vekkerklokke, mate fuglene og se til at alt var som det skulle i kolonihagen i dagslys. Og til å gå tur i solen og til å gå på cafe midt på dagen sammmen med min venninne og til å pakke bort ALL julepynten og til å ha masse kvalitetskjærestetid sammen med Drømmeprinsen og ta med Barte ut en tur siden det ikke var så kaldt at hun ville frosse fast i bakken og sortere bilder fra det siste året og rydde i boden og ringe tusen telefoner og og og, skjønner...

Jeg hadde avtalt med min venninne at vi skulle møtes i ett tiden, jeg trodde jeg hadde god tid og surret med mitt inne i hytta og ute i hagen. Da jeg trodde det var på tide å gå videre i programmet kom jeg til å se på klokken på veggen. Den var TO.

En stund trodde jeg at jeg hadde feilberegnet tiden med en hel time og fikk fryktelig dårlig samvittighet for at jeg var så treig. Så kom jeg på at i Snickerboden går vi på sommertid hele året.

Jeg fikk en ekstra time fri og nå er jeg helt utslitt. Det blir helt sikkert mindre slitsomt å jobbe i morgen enn det har vært å ha fri i dag... 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

NESTE SOMMER