Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

onsdag 12. januar 2011

Bartes verden

I jakten på det gode liv er det viktig å få nok hvile, sunn og god mat, masse kjærlighet og meningsfulle og utfordrende oppgaver.

Det er viktig å ikke bruke for mange krefter på å bekymre seg for fremtiden og tenke på ting man ikke får gjort noe med.

Velkommen inn i Bartes verden. Jeg tror hun kan ha funnet meningen med livet. Hun sover ca 17 timer i døgnet, jeg mener hvem klarer seg med mindre? Hun elsker mat og lager nok spetakkel til at vi sørger for at matskålen hennes aldri er tom. Hun får mere kos enn hun noengang har ønsket seg, og det eneste vi krever av henne er at hun skal være myk og varm og god.

Jeg er helt sikker på at hun aldri bekymrer seg for fremtiden, eller dveler over fortiden. Hun går aldri ut om det er kaldt eller vått. Hun lar seg aldri lokke, lure eller overtale til å gjøre noe hun ikke vil. Når hun sitter i vinduskarmen med blikket mot verden er det ikke godt å vite hva som foregår i hodet hennes, men jeg er sikker på at hun ikke er så dum som man skulle tro.

Lilla jag har mye å lære av Barte...





1 kommentar:

NESTE SOMMER