Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

onsdag 26. januar 2011

Jordisk gods

I min stadige søken etter små gleder i livet gjelder det å holde øynene åpne. Små gleder kan dukke opp på de mest uventede steder. I hele vinter har jeg tatt bussen frem og tilbake til jobb og hver eneste dag har jeg sett på denne bilen som står parkert i veikanten. Det har snødd og blitt brøytet, det har vært mildt og blitt kaldt igjen, det har snødd igjen og bilen har stått like støtt. Nå har den frosset fast inni en enorm isklump og kan trolig ikke rikkes på før isen smelter...

Lenge har jeg følt medlidenhet, i ukesvis har jeg hatt sympati med denne bileieren. En dag på vei hjem satt jeg på bussen og klarte ikke holde følelsen av glede tilbake lenger.  Jeg gledet meg over at det ikke er jeg som er eier av en bil som står parkert i veikanten inne i en diger isklump og ikke kan flyttes før den smelter løs.

Desssutten er jeg helt sikker på at jeg ikke er alene om å glede meg sykt mye til våren - om enn av en litt annen grunn er jeg helt sikker på at eieren av denne bilen gleder seg minst like mye som meg til at snøen skal bli borte.

Jeg er glad ikke dette er min bil, men som jeg ønsker meg en ny sykkel når våren endelig kommer...



3 kommentarer:

  1. Å nei, stakkars. Tenk om manglende måking skyldes sykdom? Er det ikke mulig å få den ut dersom mange nok hjelper til?

    SvarSlett
  2. Jeg vet, håper det løser seg;-)

    SvarSlett
  3. Oh, my God!
    Den bilføreren har litt av en jobb hvis han skal en kjapp tur i butikken!!! :)

    SvarSlett

NESTE SOMMER