Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

søndag 20. februar 2011

Snickersøndag!

Dette har vært en strålende søndag! For en gangs skyld hadde jeg insett realitetene på forhånd og turen til Snickerboden i dag var ikke for å se etter vårtegn eller forberede noe som helst til kommende sesong. Det var kun en liten luftetur for å se til at alt var vel. Jeg hadde sett på gradestokken og jeg visste at det var ca ti minus ute og at det trolig ville være enda en del kaldere inne i hytta. Jeg husket på at det var lenge siden sist jeg hadde vært avgårde for å mate fuglene (fy meg...) og at det hadde snødd i dager og netter siden den gang. Jeg visste at alt jeg eier og har ligger enten stuet sammen inne i boden eller ligger ute og er dekket av snø. Jeg visste at enda så godt jeg hadde kledd meg kom jeg til å bli kald på beina og at det ikke kom til å bli noen hyttekos i solveggen. Jeg er lugn og lar vinteren rase fra seg mens jeg hviler og planlegger årets store og små prosjekter i Snickerboden.
  



2 kommentarer:

  1. Skulle ønske at jeg også hadde greid å være "lugn", men neida, her såes og lengtes det til pinsel.

    SvarSlett
  2. Jeg skjønner godt hvordan du har det, det varer nok ikke lenge før jeg også er i gang;-)

    SvarSlett

NESTE SOMMER