Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

søndag 12. desember 2010

Snickerboden.

Nesten alle hyttene i kolonihagen vår har navn. Jeg vet ikke hvor denne tradisjonen kommer fra, men sjarmerende er den. Hyttene har navn som Stugan, Sommerfryd, Solbakken, Toppen, osv. osv. i samme optimistiske og sommerglade tralten.


Den gamle hytta vår hadde heldigvis ikke noe navn som vi måtte forholde oss til. Ikke noe etterslep fra de forrige eierne som vi trengte å videreføre.


Kombinasjonen av gamle tradisjoner og blanke ark gjorde det lett for oss å finne det perfekte navnet på vår koloihagehytte. Med vår historie kunne ikke den røde hytta midt i byen hete noe annet enn Snickerboden.


I sommerferien bestillte vi et emaljeskilt som skal pryde hytteveggen og gi hytta den personligheten den fortjener. Det tok riktignok ca et halvt år å få det ferdig, men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

NESTE SOMMER