Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

fredag 17. desember 2010

Pelsdyr og fjærkre.

Om jeg kunne få alt jeg ønsket meg og verden var perfekt ville jeg hatt en dyrehage. Siden jeg bor i leilighet midt i byen og har kolonihage enda mer midt i byen er dette bare en drøm. En ganske uoppnåelig sådan. En noe mer realistisk drøm er at en tam ekornfamile og piggsvin med veloppdragne små piggsvinbarn skal flytte inn i hagen vår. De skulle pusle rundt og lage ablegøyer som jeg kunne glede meg over. Det er jo lov å ønske seg og alle drømmer må ikke henge fast i virkeligheten...

Forrige sommer bodde det en hel grevlingfamilie i kolonihagen vår. Det var en mammagrevling med to halvstore grevlingbarn. De lærde strides om hvorvidt denne familien var tam eller om de bare var døve og halvblinde. De var i alle fall ikke særlig redde for mennesker. Det var veldig eksotisk og tidvis ganske spennende å ha dem så nært innpå oss.

Grevlingene kom ikke tilbake denne sommeren og ingen vet hvor de ble av. Lilla jag håper fortsatt at de skal komme tilbake neste sommer. Mens jeg venter på at pelskedde skapninger skal flytte inn i hagen mater jeg fuglene. De krever ikke like mye som pelsdyrene gjør. De kommer og går og ser ut til å være godt fornøyd med å få solsikkefrø morgen, middag og kveld, sommer, høst, vinter og vår.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

NESTE SOMMER