Velkommen!


Dette er en blogg om de bitte små tingene. Hele sommeren bor jeg i en bitte liten hytte i en bitte liten hage. Her leter jeg etter de bitte små gledene i livet. Jeg har opplevd å sovne i en drøm og våkne i et mareritt. Jeg har erfart at noen ganger er det lettere å glede seg over de små tingene enn å sørge over de store. Velkommen inn i min lille hage!

søndag 24. oktober 2010

Ingen mann i dette land Pelagoniene mine redde kan.

Jeg innrømmer at jeg har hatt det travelt, at jeg har vært uoppmerksom og at flyttingen har hatt ubetinget førsteprioritet denne uken. Men ærlig talt, for en skuffelse å se mine elskede Pelagoier i en sånn forfatning. De som skulle få komme inn i varmen og overvintre trygt og godt enda en vinter. Jeg har sviktet dem og nå kan ingen redde dem. På den annen side, da jeg overvintret dem ifjor var det bare sang og glede helt til strømregningen kom. Da ble det brått slutt på sangen og jeg bestemte meg for aldri mer å overvintre noe som ikke tåler frost inne i hytta. Jeg kan jammen kjøpe mange nye planter til våren for det jeg har spart på at frosten tok disse...


Trist syn...



Skrekk og gru...



Lenge til noen skal sitte her og kose seg i solen mens det blomstrer på alle kanter...

3 kommentarer:

  1. Stakker små, de så virkelig triste ut :-) trøsten er jo at du kan kjøpe nye neste år. Jeg sådd en del pelargonier tidlig i år og satser på å overvintre de i drivhuset.
    Jeg kler inn ca 1/3 av drivhuset, setter inn en liten ovn og lukker øynene når strømregningen kommer.

    SvarSlett
  2. Huff da, så synd. Jeg rakk heldigivs å få mine inn. De står i drivhuset som er kledd med bobleplast, og litt ekstraverme på om natten. Og gjør som new dawn lukker øynene når regningen kommer... og lukker ørene for samboerens klager... Oktober har vært uvanlig kald i år, og nattefrost har vi hatt nesten hver natt... Det var jeg ikke forberedt på, så det var bare flaks at jeg fikk reddet inn det som skulle inn i drivhuset...
    Ser ut som du har et nydelig sted:)

    SvarSlett
  3. Hei på dere, takk for støtten! Vi vet jo at butikkene bungner og fingrene kribler når våren kommer, så jeg skal ikke mangle Pelargoniaer til neste år heller!

    SvarSlett

NESTE SOMMER